Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı 45 AR-GE Uzmanı Personel Alacak

Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığından:

ARAŞTIRMACI (DOÇENT) VE AR-GE UZMANI PERSONEL ALIMI

Başkanlığımıza bağlı birimlerde istihdam edilmek üzere 4 sayılı Bakanlıklara
Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların
Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 673 üncü maddesi ve 16/11/2022
tarihli ve 32015 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Türkiye
Sağlık Enstitüleri Başkanlığı İnsan Kaynakları Yönetmeliğine istinaden 1 (bir)
Araştırmacı (Doçent) ve 45 (kırkbeş) Ar-Ge Uzmanı personel alımı gerçekleştirilecektir.













1. GENEL ŞARTLAR

1 .Türk vatandaşı olmak,

2. Kamu haklarından mahrum bulunmamak,

3. Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile;
kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına
ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene
ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık,
sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma,
edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama
veya kaçakçılık suçlarından mahküm olmamak.

4. Askerlik durumu itibariyle;

a) Askerlikle ilgisi bulunmamak,

b) Askerlik çağına gelmemiş bulunmak,

c) Askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş
veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,

5. Sağlık açısından görevini devamlı yapmasına engel bir durumu olmamak.

6. Yabancı uyruklu Ar-Ge Uzmanları için Türk vatandaşlığı şartı aranmaz ve
çalışma süresinin bir yılı aşması halinde çalışma izni olması şartı aranır.

7. Herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan emeklilik, yaşlılık veya malullük
aylığı almamış olmak.

8. Kamu kurum ve kuruluşlarının ilgili disiplin mevzuatı uyarınca görevinden
veya meslekten ihraç edilenlerin başvuruları kabul edilmeyecektir.

9. Güvenlik soruşturması ve/veya arşiv araştırması sonucunun olumlu sonuçlanması.

II. BAŞVURU ŞEKLİ, YERİ VE TARİHLERİ

Başvurular 21.07.2025-01.08.2025 tarihleri arasında şahsen aşağıda belirtilen
adrese elden, posta yolu veya kargo ile aşağıdaki adrese yapılacaktır. Elektronik
ortamda gönderilen başvurular kabul edilmeyecektir. Eksik bilgi veya belge bulunan
başvurular değerlendirmeye alınmayacak ve bu kişiler sözlü sınava çağrılmayacaktır.
Belgelerini eksik teslim eden ve/veya gerçeğe aykırı belge sunan adaylar sözlü
sınava alınmayacak ve hiçbir hak talep edemeyeceklerdir. Posta yolu veya kargo
ile gönderilen evraklardan doğacak aksaklıklardan Başkanlığımız sorumlu olmayacaktır.

Başvurunun Referans Kodu seçilerek yapılması şarttır. Referans Koduna yapılmayan
başvurular değerlendirmeye alınmayacak ve bu kişiler sözlü sınava çağırılmayacaktır.
Adaylar

ilanda belirtilen pozisyonlardan en fazla bir pozisyon için başvuruda bulunabilecektir.
Birden fazla pozisyon için başvuran adayların tüm başvuruları geçersiz sayılacaktır.

Başvuru adresi: Koşuyolu Mahallesi, Koşuyolu Caddesi No: 71 Kadıköy / İSTANBUL

III. BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER

1. İş Başvuru Formunun (tükenmez ya da dolma kalemle, silinti, kazıntı olmayacak
şekilde doldurulmuş) fotoğraflı ve imzalı aslı (Ek-1).

2. Lisans, Yüksek Lisans, Doktora diplomasının veya Doçentlik belgesinin aslı
veya noter veya okul tarafından onaylı örneği veya E- Devlet Kapısından alınan
mezuniyet belgesi (Eğitim durumunu gösterir belgelerin aslı ile birlikte Başkanlığımıza
arkalı önlü bir adet fotokopilerini getirmeleri halinde Başkanlığımızca aslı
görülmüştür şeklinde onaylanarak aslı geri verilecektir.).

3. Yabancı Dil Sınav Sonuç Belgesi (YDS ya da eşdeğer belgenin aslı veya noter
tasdikli örneği veya E- Devlet Kapısından alınan yabancı dil sonuç belgesi ya
da Başkanlıkça tasdikli örneği. ÖSYM sonuç belgesinde mutlaka doğrulama kodunun
bulunması gerekmektedir. Yükseköğretim Kurumları Yabancı Dil (YÖKDİL) Sınav
sonucu kabul edilmeyecektir.).

4. En az 3 (üç) yıl kamu ve/veya özel sektör çalışma tecrübesini E- Devlet
Kapısından alınacak barkodlu SGK Tescil ve Hizmet Dökümü/İşyeri Unvan Listesi
ibraz edilecektir. (Araştırmacı (Doçent) ve Doktora mezunları için bu şart aranmayacaktır.)

5. Araştırmacı (Doçent) kadrosuna başvuru yapacak adaylar Ek-2’de yer alan
makale, fikri sınai mülkiyet hakları ve araştırma projelerini, bilimsel çalışmalarını
ve yayınlarını kapsayan belgeleri ibraz edecektir. Kanıtlayıcı belgeler, EK-2’de
yer alan bölüm ve alt bölümler gözetilerek .pdf uzantılı elektronik dosya halinde
sunulmalıdır. Hazırlanacak elektronik dosya; taşınabilir disk&CD ile Başkanlığımızın
posta adresine ve

[email protected] adresine gönderilmesi gerekmektedir.

6. Yabancı uyruklu Ar-Ge Uzmanı olarak başvurulması durumunda çalışma iznini
gösterir belge.

7. Adli Sicil Belgesi (E- Devlet Kapısından alınan adli sicil belgesi kabul
edilecektir.).

8. Askerlikle ilişiği olmadığına dair belge (E- Devlet Kapısından alınan askerlik
durum belgesi kabul edilecektir.).

9. Görevini devamlı yapmasına engel bir durumunun olmadığına ilişkin yazılı
beyanı.

10. Başka kurum veya kuruluşa karşı mecburi hizmetle yükümlü bulunmadığına
dair yazılı beyanı.

11. Özgeçmiş (CV).

12. İlanda varsa belirtilen deneyim, sertifika, eğitim, tez çalışması, akademik
çalışma vb. diğer belgeler.

IV. BAŞVURU SIRALAMASI VE DEĞERLENDİRME

Başvurduğu pozisyona ilişkin genel ve özel niteliklere dair kanıtlayıcı belgeleri,
ilan edilen tarihe kadar teslim eden adayların başvuruları değerlendirmeye alınacaktır.

a) Ar-Ge Uzmanı kadrosu için başvuru sıralaması ve değerlendirme: Başvuru yapılan
kadro/pozisyon bazında değerlendirme; Lisans Genel Not Ortalamasının %50’si
+ Yabancı Dil Sınav Sonucunun %50’una göre hesaplanan puanlandırmaya göre en
yüksek puana sahip adaydan başlanmak üzere sıralamaya tabi tutulacaktır. Üniversite
tarafından 4’lük puanlama sistemi kullanılması halinde Yükseköğrenim Kurumu
(YÖK) tarafından belirlenen 4’lük Sistemdeki Notların 100’lük Sistemdeki Karşılıkları
kullanılacaktır. Puan sıralamasına göre her bir kadro unvanı için ayrı ayrı
olmak üzere ilan edilen kadro sayısının 4 (dört) katı kadar adaylar belirlenerek
sözlü sınava çağırılacaktır. Son sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar
da sözlü sınava çağrılacaktır.

b) Araştırmacı (Doçent) kadrosu için başvuru sıralaması ve değerlendirme: Ek-2’de
yer alan TÜSEB Araştırmacı (Doçent) puan kriterleri esas alınarak puanlanacaktır.
Puan sıralamasına göre her bir kadro unvanı için ayrı ayrı olmak üzere ilan
edilen kadro sayısının 4 (dört) katı kadar adaylar belirlenerek sözlü sınava
çağırılacaktır. Son sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar da sözlü
sınava çağrılacaktır.

V. SÖZLÜ SINAV DUYURUSU VE BELGE TESLİM İŞLEMLERİ

1- Değerlendirme sonucunda nihai listede yer alan adaylara sözlü sınav yapılacaktır.

2- Sınava girmeye hak kazanan adaylar, sözlü sınav tarihi ve yeri Türkiye Sağlık
Enstitüleri Başkanlığının resmi web sayfasının (www.tuseb.gov.tr) Duyurular
ve Kurumsal/İnsan Kaynakları bölümünde yayımlanacak ve ayrıca adaylara yazılı
tebligat yapılmayacaktır.

3- Başvurduğu pozisyona ilişkin genel ve özel niteliklere dair kanıtlayıcı
belgeleri ilan edilen tarihe kadar teslim eden adayların evrakları, Başkanlığımızca
değerlendirilerek şartları tutan adaylar sözlü sınava çağırılacaktır. Belge
tesliminde şartları taşımadığı anlaşılan adaylar ile eksik belge veren ve belge
vermeyen adaylar sınava alınmayacaktır.

4- Adayların belirtilen tarih, gün ve saatte sözlü sınav için hazır olmaları
gerekmektedir. Sınav tarihi, yeri ve saatinde hazır bulunmayan adaylar hiçbir
hak talep edemeyeceklerdir. (Rapor vb. mazeretler kabul edilmeyecektir.)

V. SÖZLÜ SINAV İŞLEMLERİ

1- Tüm pozisyona başvuran adaylara sözlü sınav yapılacaktır. Yapılacak sözlü
sınavın değerlendirilmesinde, adayın mesleki bilgi ve göreve ilişkin bilgi ve
becerilerini içeren konulardan yapılacaktır. Sözlü sınava girecek adaylara,
sınav kurulunun her bir üyesi tarafından;

a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi (50 puan)

b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü (10 puan)

c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu
(10 puan)

d) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı (10 puan)

e) Genel yetenek ve genel kültürü (10 puan)

f) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı (10 puan)

konularından sorulan sorular esas alınarak 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilecek
ve her üyenin vermiş olduğu puanların aritmetik ortalaması alınarak adayın sınav
puanı tespit

edilecektir. (Sözlü sınavda başarılı olmak için 100 (yüz) üzerinden en az 70
(yetmiş) puan alınmış olması şarttır.)

2- Yapılan sözlü sınav sonucunda asil ve yedek başarılı olan adaylar Türkiye
Sağlık Enstitüleri Başkanlığının resmi web sayfasının (www.tuseb.gov.tr) Duyurular
ve Kurumsal/İnsan Kaynakları bölümünde yayımlanacaktır.

VI. SINAV SONUÇLARINA İTİRAZ

Adaylar sınav sonuçlarına, sonuçların açıklanmasından itibaren 5 (beş) iş günü
içerisinde gerekçelerini belirtmek suretiyle sınav kuruluna itiraz edilebilir.
İtirazlar, sınav kurulunca en geç 30 (otuz) gün içerisinde değerlendirilerek
karara bağlanır ve sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir. T.C. kimlik numarası,
adı, soyadı ve adresi olmayan dilekçe ile yapılan itiraz ile süresi geçtikten
sonra yapılan itirazlar dikkate alınmayacaktır.

VII. DİĞER HUSUSLAR

1. İlan edilen işgücü taleplerinde belirtilen öğrenim durumu şartlarına son
başvuru tarihi itibariyle sahip olmak.

2. İlan edilen şartları taşımadığı sonradan anlaşılan başvurular, ilan ve sınav
sürecinin her aşamasında reddedilebilecektir.

3. Yerleştirme sonucu, atama için öngörülen niteliklere sahip olmayan adaylar
ile yanlış, yanıltıcı veya yalan beyanda bulunmuş olup tercihlerine yerleşenlerin
atama işlemleri yapılmayacaktır. Sehven yapılsa dahi atama işlemleri iptal edilecektir.
Yerleştirildiği kadroların nitelik ve şartlarını taşıdığı halde istenen belgeleri
süresi içerisinde teslim etmeyen adaylar göreve başlatılmayacaktır.

4. Her aday yalnızca bir meslek koluna başvuru yapabilecektir.

5. Adayların, belirtilen son başvuru tarihi itibariyle meslek pozisyonların
uygun olarak talep edilen eğitim durumu ve özel şartlara haiz olması gerekmektedir.

6. Adaylar ile 3 (üç) yıla kadar iş sözleşmesi imzalanacaktır. Sözleşme süreleri
sona eren personelin sözleşmeleri, performans değerlendirmesi dikkate alınarak
ve esaslı nedene dayalı olarak her seferinde 3 (üç) yıla kadar yenilenebilecektir.
İşe alınacak işçilerin deneme süresi 2 (iki) ay olup deneme süresi içerisinde
başarısız olanların iş akdi feshedilecektir. İş sözleşmelerine, personelin üstleneceği
görevin niteliğine göre, sır saklama yükümlülüğü, belirli bir süreyle çalışma
zorunluluğu ve/veya sadakat borcuna aykırı davranması halinde cezai şart ödeyeceğine
dair hükümler konulabilir.

7. Diğer hususlarda ve hüküm bulunmayan hallerde ilgili mevzuat ve yönetmelik
hükümlerine göre işlem yapılacaktır.

8. Belgelerini eksik teslim eden ve/veya gerçeğe aykırı belge sunan adaylar
sözlü sınava alınmayacaktır ve hiçbir hak talep edemeyeceklerdir.

9. Kamu kurum ve kuruluşlarının ilgili disiplin mevzuatı uyarınca görevinden
veya meslekten ihraç edilenler ile kamu haklarından mahrum olanların başvuruları
kabul edilmeyecektir.

10. Başkanlığımızın farklı illerde yeni hizmet birimleri açılması, mevcut hizmet
birimin kapatılması, işin veya işyerinin gerektirdiği hallerde mümkün olduğunca
personelin özlük hakları da dikkate alınarak görev yerini değiştirilebilir ya
da geçici olarak görevlendirebilir.

11. Göreve başlayan Araştırmacı (Doçent) personele, 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin Ek 28 inci maddesi uyarınca 22/12/2021 tarihli ve 4955 sayılı Cumhurbaşkanlığı
Kararı ile Araştırmacının (Doçent), memur emsali olarak belirlenen Bakanlık
Müşaviri pozisyonu için %95’i ücret ödenecektir. Ar-Ge Uzmanı (Doktora/Yüksek
Lisans Derecesine Sahip) personele ise, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
Ek 28’inci maddesi uyarınca 22/12/2021 tarihli ve 4955 sayılı Cumhurbaşkanlığı
Kararı ile Ar-Ge Uzmanının memur emsali olarak belirlenen Adalet Uzmanı pozisyonu
için Doktora mezuniyeti olan personele %100’ü, Yüksek Lisans mezuniyeti olan
personele ise %85’i ücret ödenecektir (Mali ve sosyal hak ve yardımlar kapsamında
yapılan bütün ayni ve nakdi ödemelerin bir aylık toplam net tutarı; emsali personele
mali ve sosyal hak ve yardımlar kapsamında yapılması öngörülen ödemelerin bir
aylık toplam net tutarını geçememek üzere ödenecektir.).

12. Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmeliğin
“Gerçeğe aykırı belge verilmesi veya beyanda bulunulması” başlıklı 9’uncu maddesine
göre, Başkanlığımız kadrolarına yerleştirilen adaylardan gerçeğe aykırı belge
verenler ya da eksik, yalan, yanlış, yanıltıcı veya gerçeğe aykırı beyanda bulunanların
atamaları yapılmayacak, sehven yapılmış olsa dahi sözleşmeleri feshedilecek
ve görevlerine son verilecektir. Ayrıca haklarında Türk Ceza Kanunu’nun ilgili
maddeleri gereğince Başkanlığımızca yasal işlem yapılacağı hususunun başvuru
sahiplerince bilinmesi gerekmektedir. Bu kişilere mali bir bedel (ücret ve benzeri)
ödenmişse, ödenen bedelin yasal faiziyle birlikte geri ödenmesi gerektiğinin
de ayrıca bilinmesi gerekmektedir.

İlanen duyurulur.

İLETİŞİM BİLGİLERİ:

Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı

Adres: Koşuyolu Mah. Koşuyolu Cad. No:71 Kadıköy/İSTANBUL

Telefon: 0 (216) 547 26 00 (Dahili:26 08)






Başa dön tuşu
Haber Yeni Yüzyıl