TikTok, lükse yeni bir boyut kattı: Ulaşması zor ancak zorundasın (!)

Küresel dünyada lüks tüketiminde yavaşlama yaşanırken, Avrupa’da bu pazar yüzde 3 büyüdü. 110 milyar euroluk pazarı en çok etkileyen ise Z Kuşağı’nın kendilerine hediye alma eğilimi ve TikTok’un dönüştürücü gücü.

TİKTOK, LÜKS PAZARINDA BÜYÜK ROL OYNUYOR

Avrupa lüks pazarı, 2024’te 110 milyar euroya ulaşarak yüzde 3 büyüdü. Bu büyümede pandemi sonrası turizmin toparlanması, cazip döviz kurlarının yanı sıra “duygusal tüketim” öne çıktı. Bir pazarın geniş resmini etkileyen duygusal tüketim de ne diye soracak olursanız hemen sosyal medya araçlarına dönmemiz gerekiyor.

TikTok’un #TikTokMadeMeBuyIt trendi, 18,5 milyon videoyla lüks ürünlerin duygusal bir anlatımla satın alınmasının ne kadar kolay şekilde tetiklendiğini gösteriyor. Z Kuşağı ve Y Kuşağı, platformdaki içerik üreticilerinin önerdiği ürünleri yüzde 89 oranında güvenilir bularak satın alıyor. Alınmazsa eksik hissedileceği hissi ise videoların çoğunda geçen ortak bir cümle.

Z KUŞAĞI LÜKSE DÜŞKÜN

Z Kuşağı, lüksü statü yerine kendini ifade etme aracı olarak görüyor. Binlerce videonun paylaşıldığı #selfgifting hashtag’i TikTok’ta yüzde 110 artarak kullanıcıların başarılarını kutlamak için lüks ürünlere yöneldiğini gösteriyor. 2026’ya kadar bu kuşağın lüks harcamalarının yüzde 60’ını oluşturması bekleniyor.

TikTok, lükse yeni bir boyut kattı Ulaşması zor ancak zorundasın

Markalar, Burberry gibi insani ve özgün kampanyalarla Z Kuşağı’na hitap ediyor. Örneğin, oyuncuların günlük anlarını gösteren içerikler popülerlik kazanıyor. Polonya’da Inglot gibi yerel markalar, TikTok’un küresel topluluğu sayesinde São Paulo’dan Seul’e uzanan bir kitleye ulaşıyor. Sosyal medya kullanımının ne kadar önemli olduğu da burada bir kez daha öne çıkıyor.

Markalar, TikTok’ta hikaye odaklı içerikleriyle uluslararası başarı yakaladı. Özellikle yerel markaların küresel erişimini artırmak için tercih ettiği platform ile tüketici çok uyguna sahip olacağı bir ürüne yüzlerce euro vermekten geri duramıyor.

GELECEĞİN LÜKS TRENDLERİ NASIL ŞEKİLLENİR?

Lüks markalar, Z Kuşağı’nın sürdürülebilirlik ve etik değer beklentilerine yanıt veriyor; ikinci el lüks ürün pazarı 2022’de 43 milyar euroya ulaştı. Gucci x Oura gibi teknoloji ve lüksü birleştiren iş birlikleri, tüketicilerin bireysel bakım arayışını destekliyor.

TikTok, lükse yeni bir boyut kattı Ulaşması zor ancak zorundasın

TikTok’un AI destekli Symphony araçları, markaların kişiselleştirilmiş reklamlarla Z Kuşağı’na ulaşmasını kolaylaştırıyor. 2024’te sosyal ticaret satışları 90,6 milyar dolara ulaşırken, lüks markaların %71,2’si TikTok’tan ilham alan alışverişlerle büyüyor.

Başa dön tuşu
Haber Yeni Yüzyıl