Öğretmen ve Yöneticilerin Ek Ders Ücretleri İçin MEB’den Talimat

Milli Eğitim Bakanlığı, Kurban Bayramı öncesinde öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin ek ders ücretlerini zamanında alabilmesi için harekete geçti. Bakanlık, sürecin hızlı ve sorunsuz tamamlanabilmesi amacıyla tüm okullara ve ilçe yöneticilerine “acil” koduyla resmi uyarı gönderdi.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, ek ders hesaplama işlemlerinin 26 Mayıs – 1 Haziran tarihlerini kapsayan 22. hafta itibarıyla sistem üzerinden otomatik olarak başlatıldığı bildirildi. Bu kapsamda, e-Personel Modülü ve Kamu Bilgi Sistemi (KBS) üzerinde gerekli veri girişlerinin zamanında yapılmasının kritik önemde olduğu vurgulandı.
Açıklamaya göre, ek ders ödemelerine ilişkin verilerin en geç 2 Haziran’a kadar KBS’ye yüklenmeye hazır hâle getirilmesi gerekiyor. Bakanlık, işlemlerin zamanında tamamlanması hâlinde ödemelerin bayram öncesinde yapılacağını, herhangi bir gecikme durumunda ise ödemelerin bayram sonrasına kalabileceğini belirtti.
Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenlerin mağduriyet yaşamaması için tüm okul müdürlüklerinden azami dikkat, hız ve titizlikle hareket edilmesini istedi. Tüm birimlerin, ödeme sürecinin aksamaması adına koordineli şekilde çalışması talep edildi.