Mobil iletişim sektöründe tarihi dönüşüm! Türkiye’ye 4. operatör geliyor!

Türkiye’de son dönemde yaşanan yüksek enflasyon, cep telefonu faturalarını da vurdu. Mobil operatörlerin uyguladığı fiyat politikaları, tüketiciler tarafından en çok şikayet edilen konuların başında geliyordu. Mevcut durumda hizmet veren üç operatörden ikisinin (Turkcell ve Türk Telekom’un büyük hissedarları) çoğunluk hisselerinin dolaylı veya doğrudan devlet kontrolünde olması, sektördeki rekabet ortamının yetersiz olduğu eleştirilerine yol açıyordu.
Bu durum, daha uygun fiyatlı ve çeşitli hizmet seçenekleri arayan tüketiciler için bir boşluk yaratmıştı. İşte bu noktada, yine Türkiye Varlık Fonu’na ait olan TÜRKSAT’ın dördüncü operatör olarak sahneye çıkması, sektördeki bu “rekabetsiz” algıyı kırmayı ve yeni bir soluk getirmeyi hedefliyor.

TÜRKSAT’TAN STRATEJİK HAMLE

TÜRKSAT, bu büyük dönüşüm için stratejik bir yapılanmaya gidiyor. Yeni yasama döneminde Meclis’e sunulacak düzenlemeyle birlikte kablo ve yayın hizmetlerini mobil iletişim faaliyetlerinden ayıracak. Bu ayrım, TÜRKSAT’ın mobil iletişim sektöründeki yeni yatırımlarına daha fazla odaklanmasını sağlayacak ve operasyonel verimliliği artıracak.
Türkiye Varlık Fonu’nun güçlü desteğiyle mobil iletişim sektörüne girecek olan TÜRKSAT’ın hakim hisseleri de tıpkı Turkcell ve Türk Telekom’da olduğu gibi TVF’nin elinde olacak. Bu yapı, şirkete uzun vadeli ve istikrarlı bir yatırım gücü sağlayacak.

4. gsm operatörü

GERİ SAYIM BAŞLADI

Türkiye’nin dördüncü mobil operatörünü oluşturma yolunda TÜRKSAT’ta son hazırlıklar hızla tamamlanıyor. Yeni yasama döneminde Meclis’e sunulması beklenen ilgili teklifin ardından şirketin, 2026 yılının ilk çeyreği tamamlanmadan mobil operatörlük faaliyetlerine başlaması bekleniyor.
Bu tarihi adım, sadece mobil iletişim pazarını yeniden şekillendirmekle kalmayacak, aynı zamanda tüketicilere daha fazla seçenek, daha rekabetçi fiyatlar ve yenilikçi hizmetler sunma potansiyeli taşıyor. TÜRKSAT’ın sektöre girişiyle birlikte, mobil internet hızlarından konuşma paketlerine, katma değerli servislerden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda olumlu gelişmeler yaşanması bekleniyor.

Başa dön tuşu
Haber Yeni Yüzyıl