Aile Hekimliği Sözleşme Ve Ödeme Yönetmeliğinde Neler Değişti?

10.07. 2025 tarih ve 32952 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Aile Hekimliği Sözleşme ve Ödeme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikte yapılan değişiklikler şu şekildedir;
· Yönetmeliğin “Aile hekimi ödeme esasları” başlıklı 18. maddesinin 2. fıkrasının (a) bendinin 1. numaralı alt bendinde kayıtlı kişiler belirlenen katsayıların, son altı ayda birime müracaat etmemeleri durumunda yarısının esas alınacağına dair düzenlemede yer alan “altı ay” ibaresi “on iki ay”a çıkarılmıştır. Söz konusu hüküm 1/5/2025 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlük kazanmıştır. Aynı alt bendin sonuna “Bu süre, daha sık hizmet sunumu gereken sağlık programları kapsamındaki nüfus grupları için on iki aydan fazla olmamak üzere Bakanlıkça belirlenir.” ibaresi eklenmiştir.
Aynı düzenlemeler Yönetmeliğin “Aile sağlığı çalışanı ödeme esasları” başlıklı 21. Maddesine de eklenerek aile sağlığı çalışanları için de geçerlilik kazanmıştır.
· Yine aynı fıkranın 3 numaralı alt bendinde yar alan “Kayıtlı ilk 3500 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı o grubun katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar toplanarak ara puan hesaplanır.” İbaresinden sonra gelmek üzere “Ancak kayıtlı kişi sayısı 3500’ü aşan ve hesaplanan ara puanı 3000’den az olan normal aile hekimliği birimlerinde, azami 3000 ara puana ulaşana kadar kayıtlı kişiler hesaplamaya dahil edilir.” İbaresi eklenmiştir. Özetle: 3000 puana ulaşana kadar 3500 üzerindeki kayıtlı nüfus da aile hekimine ödenecek ücretlerde değerlendirmeye alınacaktır.
Aynı düzenleme Yönetmeliğin “Aile sağlığı çalışanı ödeme esasları” başlıklı 21. Maddesine de eklenerek aile sağlığı çalışanları için de geçerlilik kazanmıştır.
· Aile hekimleri bakımından, günlük muayene sayıları üzerinden belirlenen teşvik ödemelerini düzenleyen 18. maddenin 2. fıkrasının 12 numaralı alt bendinde “Aile hekimliği birimi memnuniyet oranının il oranının üzerinde olması halinde tavan ücretin % 6,3’ü” oranında teşvik ödeneceğine ilişkin düzenlemeye il oranının yanında “veya Türkiye oranının” ibaresi eklenmiştir. Özetle: memnuniyet oranı il oranının altında kalan aile hekimi Türkiye oranının üzerinde olması halinde de teşvik ödemesinden faydalanabilecek.
Aynı düzenleme Yönetmeliğin “Aile sağlığı çalışanı ödeme esasları” başlıklı 21. Maddesine de eklenerek aile sağlığı çalışanları için de geçerlilik kazanmıştır.
· Yine 18. maddenin 2. fıkrasının 12 numaralı alt bendinde düzenlenen “Aile hekiminin akılcı ilaç kullanım oranının il oranının altında olması halinde tavan ücretin % 6,3’ü” oranında teşvik ödeneceğine ilişkin düzenlemesine il oranının yanına “veya Türkiye oranının ya da bir önceki yılın aynı ayının kendisine ait oranının veya Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü ortalamalarının % 30’undan fazla olmamak üzere Bakanlıkça belirlenen hedefin” ibaresi eklenmiştir. Özetle: akılcı ilaç kullanımının il oranının altında kalan aile hekimi Türkiye oranının üzerinde olması halinde de teşvik ödemesinden faydalanabilecek.
· 18. maddenin 2. fıkrasının 13 ve 14 numaralı alt bentlerinde yer alan aile hekimlerine yapılacak teşvik ödemesine dair kriter ve hesaplama formülleri yeniden değiştirilmiştir.
Aynı düzenleme Yönetmeliğin “Aile sağlığı çalışanı ödeme esasları” başlıklı 21. Maddesine de eklenerek aile sağlığı çalışanları için de geçerlilik kazanmıştır.
· Yönetmeliğin “Aile hekimi ödemelerine ilişkin diğer esaslar” başlıklı 19. maddesinin 5. fıkrasında yapılan değişiklikle geçici aile hekimlerine ödenmek üzere döner sermaye emanet hesabına aktarılan tutarlardan varsa teşvik ödemenin mahsup edileceğine ilişkin cümle değiştirilerek “varsa geçici görevlendirildiği günlere ilişkin döner sermayeden yapılan taban ve teşvik ek ödemesi”nin mahsup edileceği şeklinde düzenlenmiştir.
Aynı düzenleme Yönetmeliğin “Aile sağlığı çalışanı ödeme esasları” başlıklı 22. Maddesine de eklenerek aile sağlığı çalışanları için de geçerlilik kazanmıştır.
· Yönetmeliğin “Aile sağlığı çalışanı ödeme esasları” başlıklı 21. maddesinin 2. fıkrasının (a) bendinin 5 numaralı alt bendinde yer alan “5 nöbet (ve/veya) 96 saat” ibaresi aile hekimleri için düzenleme altına alındığı şekliyle “96 saatten az olmaması kaydıyla 5 nöbet” şeklinde değiştirilmiştir.
· Aile sağlığı çalışanları bakımında, günlük muayene sayıları üzerinden belirlenen teşvik ödemelerini düzenleyen 21. maddenin 2. fıkrasının 12 numaralı alt bendinde yer alan katsayılar aşağıdaki şekilde revize edilmiştir;
i)Günlük muayene sayısının;
a. Hedef muayene sayısına oranının 0,5 – 1 (1 hariç) arasında olması halinde, günlük muayene sayısı ile doğru orantılı artacak şekilde tavan ücretin % 2’si ila % 4’ü, %3 ila %6 şeklinde değiştirilmiş,
b. Hedef muayene sayısına oranının 1 ve üzerinde olması halinde tavan ücretin % 4’ü, %6 şeklinde değiştirilmiş,
ii) Kronik hastalıklar için belirlenen aylık hedef nüfusunun;
a. % 40’ını taraması halinde tavan ücretin % 1,5’i, % 3 şeklinde değiştirilmiş,
b. % 70 ve üzerini taraması halinde tavan ücretin % 3’ü, %6 şeklinde değiştirilerek aile sağlığı çalışanlarının teşvik ek ödeme katsayıları yükseltilmiştir.
· Yönetmeliğe eklenen Geçici 2. Madde ile bu değişiklikten önceki hükümler gereğince aile hekimi ve aile sağlığı çalışanları için, birime müracaat etmeyen nüfus grupları bakımından 1/11/ 2024 tarihinden itibaren 1/5/2025 tarihine kadar altı aylık sürenin dikkate alınacağı düzenleme altına alınmıştır. Bu durumda 1/5/2025 tarihi itibariyle on iki aylık süreler geçerlilik kazanacak, yönetmeliğin diğer hükümleri ise 1/8/2025 tarihinde yürürlüğe girecektir.
Yapılan değişiklikle; birime müracaat etmeyen nüfus grupları bakımından sürenin 6 aydan 12 aya çıkarılması, aile sağlığı çalışanlarının teşvik ek ödeme katsayılarında artış yapılması, aile hekimi ve aile sağlık çalışanlarının ücret ödemelerinde 3500’ü aşan nüfusun da dikkate alınması gibi çalışan lehine düzenlemeler getirilmiş ise de; önceki yönetmelik değişikliğinde çalışanlar aleyhine olan düzenlemeler halen mevcuttur.
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 18– (1) Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine çalışılan gün sayısına göre ödeme yapılır. (2) Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine aylık olarak yapılacak ödemeler, aşağıda yer alan unsurlardan oluşur: a) Kayıtlı Kişiler İçin Ödenecek Ücret: Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine yapılacak ödemelerin hesaplanmasında, görev tanımlarında verilen hizmetler için aşağıdaki esaslara göre ödeme yapılır: 1) Kayıtlı kişilerden; i) Gebeler ve lohusalar için (3) katsayısı, ii) Cezaevlerindeki tutuklu ve hükümlüler için (2,25) katsayısı, iii) 0 – 28 gün nüfus grubu için (5) katsayısı, iv) 29 – 365 gün nüfus grubu için (2) katsayısı, v) 13 – 59 ay nüfus grubu için (1,6) katsayısı, vi) 65 yaş ve üstü nüfus grubu için (1,6) katsayısı, vii) Diğer kişiler için ilgili yaş gruplarının, sağlık kurumlarına yıllık başvuru sayısı, nüfus grubunun sağlık ihtiyaçları ile birim türüne göre her yılın ocak ayında Bakanlıkça belirlenen ve ağırlıklı ortalaması (0,79) olan katsayısı, esas alınır. Ancak son altı ayda birime müracaat etmeyen nüfus grupları için belirtilen katsayının yarısı esas alınır.
|
MADDE 18– (1) Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine çalışılan gün sayısına göre ödeme yapılır. (2) Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine aylık olarak yapılacak ödemeler, aşağıda yer alan unsurlardan oluşur: a) Kayıtlı Kişiler İçin Ödenecek Ücret: Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine yapılacak ödemelerin hesaplanmasında, görev tanımlarında verilen hizmetler için aşağıdaki esaslara göre ödeme yapılır: 1) Kayıtlı kişilerden; i) Gebeler ve lohusalar için (3) katsayısı, ii) Cezaevlerindeki tutuklu ve hükümlüler için (2,25) katsayısı, iii) 0 – 28 gün nüfus grubu için (5) katsayısı, iv) 29 – 365 gün nüfus grubu için (2) katsayısı, v) 13 – 59 ay nüfus grubu için (1,6) katsayısı, vi) 65 yaş ve üstü nüfus grubu için (1,6) katsayısı, vii) Diğer kişiler için ilgili yaş gruplarının, sağlık kurumlarına yıllık başvuru sayısı, nüfus grubunun sağlık ihtiyaçları ile birim türüne göre her yılın ocak ayında Bakanlıkça belirlenen ve ağırlıklı ortalaması (0,79) olan katsayısı, esas alınır. Ancak son on iki ayda birime müracaat etmeyen nüfus grupları için belirtilen katsayının yarısı esas alınır. Bu süre, daha sık hizmet sunumu gereken sağlık programları kapsamındaki nüfus grupları için on iki aydan fazla olmamak üzere Bakanlıkça belirlenir.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 18–
(3)Kayıtlı ilk 3500 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı o grubun katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar toplanarak ara puan hesaplanır.
| MADDE 18–
(3)Kayıtlı ilk 3500 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı o grubun katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar toplanarak ara puan hesaplanır. Ancak kayıtlı kişi sayısı 3500’ü aşan ve hesaplanan ara puanı 3000’den az olan normal aile hekimliği birimlerinde, azami 3000 ara puana ulaşana kadar kayıtlı kişiler hesaplamaya dahil edilir.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 18– (8) Ödemeye esas olacak pozisyonun entegre sağlık hizmeti sunulan merkezlerde ya da nüfus ve coğrafi yapısı nedeniyle kayıtlı nüfusun zorunlu olarak düşük olduğu Bakanlıkça belirlenen yerlerde olması halinde, kayıtlı kişi sayısının 2400’den fazla, diğer yerlerde ise 3500’den fazla olması halinde; büyükten küçüğe doğru grup katsayısı sıralaması esas alınmak üzere ödeme yapılır ve bu sayıları aşan kısım için ise aile hekimlerine herhangi bir ödeme yapılmaz.
| MADDE 18– (8) Ödemeye esas olacak pozisyonun entegre sağlık hizmeti sunulan merkezlerde ya da nüfus ve coğrafi yapısı nedeniyle kayıtlı nüfusun zorunlu olarak düşük olduğu Bakanlıkça belirlenen yerlerde olması halinde, kayıtlı kişi sayısının 2400’den fazla, diğer yerlerde ise bu bendin (3) numaralı alt bendinin ikinci cümlesi kapsamı hariç 3500’den fazla olması halinde; büyükten küçüğe doğru grup katsayısı sıralaması esas alınmak üzere ödeme yapılır ve bu sayıları aşan kısım için ise aile hekimlerine herhangi bir ödeme yapılmaz. |
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI |
MADDE 18– (12)Aile hekimine; i) Günlük muayene sayısının; a. Hedef muayene sayısına oranının 0,5 – 1 (1 hariç) arasında olması halinde, günlük muayene sayısı ile doğru orantılı artacak şekilde tavan ücretin % 22,05’i ila % 44,1’i, b. Hedef muayene sayısına oranının 1 ve üzerinde olması halinde tavan ücretin % 44,1’i, ii) Kronik hastalıklar için belirlenen aylık hedef nüfusunun; a. % 40’ını taraması halinde tavan ücretin % 18,9’u, b. % 70 ve üzerini taraması halinde tavan ücretin % 37,8’i, iii) Yıl içerisinde aile hekimliği birimine kayıtlı kişilerin kamu, özel ve üniversite hastanelerine yapmış oldukları kişi başı hekime müracaat sayısının bir önceki yılın aynı dönemi içerisinde yaptıkları kişi başı başvuru sayısına eşit olması ya da bu sayıdan düşük olması veya önceki 12 aylık dönemde kayıtlı kişilerin kişi başı tüm sağlık kurum ve kuruluşlarına müracaat sayısı 7 den az olması durumunda tavan ücretin % 31,5’i, iv) Aile hekimliği birimi memnuniyet oranının il oranının üzerinde olması halinde tavan ücretin % 6,3’ü, v) Aile hekiminin akılcı ilaç kullanım oranının il oranının altında olması halinde tavan ücretin % 6,3’ü, oranında teşvik ödemesi yapılır.
| MADDE 18– (12)Aile hekimine; i) Günlük muayene sayısının; a. Hedef muayene sayısına oranının 0,5 – 1 (1 hariç) arasında olması halinde, günlük muayene sayısı ile doğru orantılı artacak şekilde tavan ücretin % 22,05’i ila % 44,1’i, b. Hedef muayene sayısına oranının 1 ve üzerinde olması halinde tavan ücretin % 44,1’i, ii) Kronik hastalıklar için belirlenen aylık hedef nüfusunun; a. % 40’ını taraması halinde tavan ücretin % 18,9’u, b. % 70 ve üzerini taraması halinde tavan ücretin % 37,8’i, iii) Yıl içerisinde aile hekimliği birimine kayıtlı kişilerin kamu, özel ve üniversite hastanelerine yapmış oldukları kişi başı hekime müracaat sayısının bir önceki yılın aynı dönemi içerisinde yaptıkları kişi başı başvuru sayısına eşit olması ya da bu sayıdan düşük olması veya önceki 12 aylık dönemde kayıtlı kişilerin kişi başı tüm sağlık kurum ve kuruluşlarına müracaat sayısı 7 den az olması durumunda tavan ücretin % 31,5’i, iv) Aile hekimliği birimi memnuniyet oranının il oranının veya Türkiye oranının üzerinde olması halinde tavan ücretin % 6,3’ü, v) Aile hekiminin akılcı ilaç kullanım oranının il oranının veya Türkiye oranının ya da bir önceki yılın aynı aynının kendisine ait oranının veya Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü ortalamalarının %30’undan fazla olmamak üzere Bakanlıkça belirlenen hedefin altında olması halinde tavan ücretin % 6,3’ü, oranında teşvik ödemesi yapılır.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 18–
(13) numaralı alt bendin (i) ayrımında belirtilen günlük muayene sayısı (MG); aşağıda formülü gösterildiği şekilde, aile hekiminin fiilen çalıştığı günler için her bir nüfus grubuna ait muayene sayısının (M) nüfus grup katsayısı (K) ile çarpımlarının toplamının ilgili aydaki fiilen görev yaptığı gün sayısına (f) bölünmesi ile bulunur.
| MADDE 18–
(13) (12) numaralı alt bendin (i) ayrımında belirtilen günlük muayene sayısı (MG); aile hekiminin fiilen çalıştığı günler için günlük ortalama muayene sayısını ifade eder ve aşağıda formülü gösterildiği şekilde, ilgili aydaki toplam muayene (M) sayısının fiilen görev yaptığı gün sayısına (f) bölünmesi ile bulunur.
MG=M/f |
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 18–
(14) (12) numaralı alt bendin (i) ayrımında belirtilen hedef muayene sayısı (MH); aşağıda formülü gösterildiği şekilde, ilgili aydaki her bir nüfus grubuna ait önceki yılın aynı ayındaki tüm sağlık kuruluşlarına başvuru sayısının (A) ilgili nüfus grubunun katsayısı (B) ile çarpımlarının toplamının, yarısının, çalışma günü sayısına (Ç) bölümünün, yukarı yuvarlanmasıyla elde edilen tam sayının ilgili ayın Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısının hedef muayene katsayısı olan binde 16’sı ile çarpımıyla elde edilecek sayı (İ) ile toplamının yarısının aşağı yuvarlanması ile elde edilen tam sayıdır. Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısı ile çarpılacak olan hedef muayene katsayısı Bakanlıkça her yıl değiştirilebilecektir. Hedef muayene sayısı, ilgili ayın Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısının binde 34 ünden (B) büyük olanlar için 75’tir.
| MADDE 18–
(14) (14) (12) numaralı alt bendin (i) ayrımında belirtilen hedef muayene sayısı (MH); aşağıda formülü gösterildiği şekilde, birime kayıtlı kişilerin önceki yılın aynı ayındaki tüm sağlık kuruluşlarına başvuru sayısının (B) yarısının, çalışma günü sayısına (Ç) bölümünün, yukarı yuvarlanmasıyla elde edilen tam sayının ilgili ayın Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısının hedef muayene katsayısı olan binde 16’sı ile çarpımıyla elde edilecek sayı (İ) ile toplamının yarısının aşağı yuvarlanması ile elde edilen tam sayıdır. Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısı ile çarpılacak olan hedef muayene katsayısı Bakanlıkça her yıl değiştirilebilecektir. Hedef muayene sayısı, ilgili ayın Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısının binde 34’ünden büyük olanlar için 75’tir.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 19–
(5) Aile hekimliği sözleşmesi bulunmayan geçici aile hekimine, 209 sayılı Kanun gereğince ek ödeme yapılmaz. Bunların aylık veya ücretlerinin kadro veya pozisyonlarının bulunduğu birimden ödenmesine devam edilir. Aylıklarına ve ücretlerine ilave olarak ikinci ve üçüncü fıkralara göre yapılacak ödemelerin toplamı, tavan ücretin üç katını geçemez. Sözleşmeli aile hekimleri haricinde geçici aile hekimi olarak görevlendirilenlere bu maddeye göre yapılacak ödemenin (gezici sağlık hizmeti hariç) brüt tutarı, kadrosunun bulunduğu görev yeri ve unvanı gözönünde bulundurulmak suretiyle 209 sayılı Kanun gereğince döner sermayeden yapılacak ödemeler toplamının (taban ödeme ve teşvik ek ödeme dahil) brüt tutarından az olamaz (20 nci maddeye göre yapılacak performans kesintisi hariç). Ancak geçici aile hekimlerine ödenmek üzere döner sermaye emanet hesabına aktarılan tutarlardan varsa döner sermayeden yapılan teşvik ek ödemesi mahsup edilip, yasal kesintiler yapıldıktan sonra kalan kısmı geçici aile hekimine ödenir. Geçici aile hekimine ödenecek toplam brüt tutar (maaş, ilave ödeme, sabit ödeme, taban ödeme ve teşvik ek ödemesi dahil) geçici aile hekiminin, çalıştığı aile hekimliği biriminde sözleşmeli olarak hizmet sunması halinde hesaplanacak olan sözleşmeye esas brüt ücretten fazla olamaz.
| MADDE 19–
(5) Aile hekimliği sözleşmesi bulunmayan geçici aile hekimine, 209 sayılı Kanun gereğince ek ödeme yapılmaz. Bunların aylık veya ücretlerinin kadro veya pozisyonlarının bulunduğu birimden ödenmesine devam edilir. Aylıklarına ve ücretlerine ilave olarak ikinci ve üçüncü fıkralara göre yapılacak ödemelerin toplamı, tavan ücretin üç katını geçemez. Sözleşmeli aile hekimleri haricinde geçici aile hekimi olarak görevlendirilenlere bu maddeye göre yapılacak ödemenin (gezici sağlık hizmeti hariç) brüt tutarı, kadrosunun bulunduğu görev yeri ve unvanı gözönünde bulundurulmak suretiyle 209 sayılı Kanun gereğince döner sermayeden yapılacak ödemeler toplamının (taban ödeme ve teşvik ek ödeme dahil) brüt tutarından az olamaz (20 nci maddeye göre yapılacak performans kesintisi hariç). Ancak geçici aile hekimlerine ödenmek üzere döner sermaye emanet hesabına aktarılan tutarlardan varsa geçici görevlendirildiği günlere ilişkin döner sermayeden yapılan taban ve teşvik ek ödemesi mahsup edilip, yasal kesintiler yapıldıktan sonra kalan kısmı geçici aile hekimine ödenir. Geçici aile hekimine ödenecek toplam brüt tutar (maaş, ilave ödeme, sabit ödeme, taban ödeme ve teşvik ek ödemesi dahil) geçici aile hekiminin, çalıştığı aile hekimliği biriminde sözleşmeli olarak hizmet sunması halinde hesaplanacak olan sözleşmeye esas brüt ücretten fazla olamaz.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 21–
(1) Sözleşmeyle çalıştırılan aile sağlığı çalışanına, çalışılan gün sayısına göre ödeme yapılır. (2) Sözleşmeyle çalıştırılan aile sağlığı çalışanına, aylık olarak yapılacak ödemeler, aşağıda yer alan unsurlardan oluşur: a) Kayıtlı Kişiler İçin Ödenecek Ücret: Sözleşmeyle çalıştırılan aile sağlığı çalışanına yapılacak ödemelerin hesaplanmasında, görev tanımlarında verilen hizmetler için aşağıdaki esaslara göre ödeme yapılır. 1) Kayıtlı kişilerden; i) Gebeler ve lohusalar için (3) katsayısı, ii) Cezaevlerindeki tutuklu ve hükümlüler için (2,25) katsayısı, iii) 0 – 28 gün nüfus grubu için (5) katsayısı, iv) 29 – 365 gün nüfus grubu için (2) katsayısı, v) 13 – 59 ay nüfus grubu için (1,75) katsayısı, vi) 65 yaş üstü nüfus grubu için (1,75) katsayısı, vii) Diğer kişiler için ilgili yaş gruplarının, sağlık kurumlarına yıllık başvuru sayısı, nüfus grubunun sağlık ihtiyaçları ile birim türüne göre her yılın ocak ayında Bakanlıkça belirlenen ve ağırlıklı ortalaması (0,80) olan katsayısı, esas alınır. Ancak son altı ayda birime müracaat etmeyen nüfus grupları için belirtilen katsayının yarısı esas alınır.
| MADDE 21–
(1) Sözleşmeyle çalıştırılan aile sağlığı çalışanına, çalışılan gün sayısına göre ödeme yapılır. (2) Sözleşmeyle çalıştırılan aile sağlığı çalışanına, aylık olarak yapılacak ödemeler, aşağıda yer alan unsurlardan oluşur: a) Kayıtlı Kişiler İçin Ödenecek Ücret: Sözleşmeyle çalıştırılan aile sağlığı çalışanına yapılacak ödemelerin hesaplanmasında, görev tanımlarında verilen hizmetler için aşağıdaki esaslara göre ödeme yapılır. 1) Kayıtlı kişilerden; i) Gebeler ve lohusalar için (3) katsayısı, ii) Cezaevlerindeki tutuklu ve hükümlüler için (2,25) katsayısı, iii) 0 – 28 gün nüfus grubu için (5) katsayısı, iv) 29 – 365 gün nüfus grubu için (2) katsayısı, v) 13 – 59 ay nüfus grubu için (1,75) katsayısı, vi) 65 yaş üstü nüfus grubu için (1,75) katsayısı, vii) Diğer kişiler için ilgili yaş gruplarının, sağlık kurumlarına yıllık başvuru sayısı, nüfus grubunun sağlık ihtiyaçları ile birim türüne göre her yılın ocak ayında Bakanlıkça belirlenen ve ağırlıklı ortalaması (0,80) olan katsayısı, esas alınır. Ancak son on iki ayda birime müracaat etmeyen nüfus grupları için belirtilen katsayının yarısı esas alınır. Bu süre, daha sık hizmet sunumu gereken sağlık programları kapsamındaki nüfus grupları için on iki aydan fazla olmamak üzere Bakanlıkça belirlenir.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 18–
(3) Kayıtlı ilk 3500 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı o grubun katsayısıyla çarpılır, ve bulunan puanlar toplanarak ara puan hesaplanır.
| MADDE 18–
(3)Kayıtlı ilk 3500 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı o grubun katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar toplanarak ara puan hesaplanır. Ancak kayıtlı kişi sayısı 3500’ü aşan ve hesaplanan ara puanı 3000’den az olan normal aile hekimliği birimlerinde, azami 3000 ara puana ulaşana kadar kayıtlı kişiler hesaplamaya dahil edilir.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 21–
(5)Entegre sağlık hizmeti sunulan merkezlerde, nöbet hizmetlerini de kapsamak üzere 2.400 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı o grubun katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar toplanır (A). Daha sonra bu toplam puan, 1,65 katsayısıyla çarpılarak (Ax1,65) ara puan hesaplanır. Ancak aylık asgari 5 nöbet (ve/veya 96 saat) tutulmadığı takdirde, tutulmayan her 8 saatlik nöbet için 1,65 katsayısı % 8 azaltılarak uygulanır. | MADDE 21–
(5) Entegre sağlık hizmeti sunulan merkezlerde, nöbet hizmetlerini de kapsamak üzere 2.400 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı o grubun katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar toplanır (A). Daha sonra bu toplam puan, 1,65 katsayısıyla çarpılarak (Ax1,65) ara puan hesaplanır. Ancak aylık asgari 96 saatten az olmaması kaydıyla 5 nöbet tutulmadığı takdirde, tutulmayan her 8 saatlik nöbet için 1,65 katsayısı % 8 azaltılarak uygulanır.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 21– (8) Ödemeye esas olacak pozisyonun entegre sağlık hizmeti sunulan merkezlerde ya da nüfus ve coğrafi yapısı nedeniyle kayıtlı nüfusun zorunlu olarak düşük olduğu Bakanlıkça belirlenen yerlerde olması halinde, kayıtlı kişi sayısının 2.400’den fazla, diğer yerlerde ise 3500’den fazla olması halinde; büyükten küçüğe doğru grup katsayısı sıralaması esas alınmak üzere ödeme yapılır ve bu sayıları aşan kısım için ise aile sağlığı çalışanlarına herhangi bir ödeme yapılmaz. | MADDE 21– (8) Ödemeye esas olacak pozisyonun entegre sağlık hizmeti sunulan merkezlerde ya da nüfus ve coğrafi yapısı nedeniyle kayıtlı nüfusun zorunlu olarak düşük olduğu Bakanlıkça belirlenen yerlerde olması halinde, kayıtlı kişi sayısının 2.400’den fazla, diğer yerlerde ise bu bendin (3) numaralı alt bendinin ikinci cümlesi kapsamı hariç 3500’den fazla olması halinde; büyükten küçüğe doğru grup katsayısı sıralaması esas alınmak üzere ödeme yapılır ve bu sayıları aşan kısım için ise aile sağlığı çalışanlarına herhangi bir ödeme yapılmaz.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 21–
(12) Aile sağlığı çalışanına; i) Günlük muayene sayısının; a. Hedef muayene sayısına oranının 0,5 – 1 (1 hariç) arasında olması halinde, günlük muayene sayısı ile doğru orantılı artacak şekilde tavan ücretin % 2’si ila % 4’ü, b. Hedef muayene sayısına oranının 1 ve üzerinde olması halinde tavan ücretin % 4’ü, ii) Kronik hastalıklar için belirlenen aylık hedef nüfusunun; a. % 40’ını taraması halinde tavan ücretin % 1,5’i, b. % 70 ve üzerini taraması halinde tavan ücretin % 3’ü, iii) Yıl içerisinde aile hekimliği birimine kayıtlı kişilerin kamu, özel ve üniversite hastanelerine yapmış oldukları kişi başı hekime müracaat sayısının bir önceki yılın aynı dönemi içerisinde yaptıkları kişi başı başvuru sayısına eşit olması ya da bu sayıdan düşük olması veya önceki 12 aylık dönemde kayıtlı kişilerin kişi başı tüm sağlık kurum ve kuruluşlarına müracaat sayısı 7 den az olması durumunda tavan ücretin % 2,5’i, iv) Aile hekimliği birimi memnuniyet oranının il oranının üzerinde olması halinde tavan ücretin % 0,5’i, oranında teşvik ödemesi yapılır. | MADDE 21–
(12) Aile sağlığı çalışanına; i) Günlük muayene sayısının; a. Hedef muayene sayısına oranının 0,5 – 1 (1 hariç) arasında olması halinde, günlük muayene sayısı ile doğru orantılı artacak şekilde tavan ücretin % 3’ü ila % 6’sı, b. Hedef muayene sayısına oranının 1 ve üzerinde olması halinde tavan ücretin % 6’sı, ii) Kronik hastalıklar için belirlenen aylık hedef nüfusunun; a. % 40’ını taraması halinde tavan ücretin %3’ü, b. % 70 ve üzerini taraması halinde tavan ücretin % 6’sı, iii) Yıl içerisinde aile hekimliği birimine kayıtlı kişilerin kamu, özel ve üniversite hastanelerine yapmış oldukları kişi başı hekime müracaat sayısının bir önceki yılın aynı dönemi içerisinde yaptıkları kişi başı başvuru sayısına eşit olması ya da bu sayıdan düşük olması veya önceki 12 aylık dönemde kayıtlı kişilerin kişi başı tüm sağlık kurum ve kuruluşlarına müracaat sayısı 7 den az olması durumunda tavan ücretin % 2,5’i, iv) Aile hekimliği birimi memnuniyet oranının il oranının veya Türkiye oranının üzerinde olması halinde tavan ücretin % 0,5’i, oranında teşvik ödemesi yapılır.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 21–
(13) (12) numaralı alt bendin (i) ayrımında belirtilen günlük muayene sayısı (MG); aşağıda formülü gösterildiği şekilde, aile sağlığı çalışanının fiilen çalıştığı günler için birlikte çalıştığı aile hekiminin yaptığı her bir nüfus grubuna ait muayene sayısının (M) nüfus grup katsayısı (K) ile çarpımlarının toplamının ilgili aydaki aile sağlığı çalışanının fiilen görev yaptığı gün sayısına (f) bölünmesi ile bulunur. | MADDE 21–
(13) (12) numaralı alt bendin (i) ayrımında belirtilen günlük muayene sayısı (MG); aile sağlığı çalışanının fiilen çalıştığı günler için birlikte çalıştığı aile hekiminin günlük ortalama başvuru sayısını ifade eder ve aşağıda formülü gösterildiği şekilde, ilgili aydaki toplam muayene (M) sayısının fiilen görev yaptığı gün sayısına (f) bölünmesi ile bulunur.
MG=M/f |
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 21–
(14) (12) numaralı alt bendin (i) ayrımında belirtilen hedef muayene sayısı (MH); aşağıda formülü gösterildiği şekilde, ilgili aydaki her bir nüfus grubuna ait önceki yılın aynı ayındaki tüm sağlık kuruluşlarına başvuru sayısının (A) ilgili nüfus grubunun katsayısı (B) ile çarpımlarının toplamının, yarısının, çalışma günü sayısına (Ç) bölümünün, yukarı yuvarlanmasıyla elde edilen tam sayının ilgili ayın Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısının hedef muayene katsayısı olan binde 16 sı ile çarpımıyla elde edilecek sayı (İ) ile toplamının yarısının aşağı yuvarlanması ile elde edilen tam sayıdır. Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısı ile çarpılacak olan hedef muayene katsayısı Bakanlıkça her yıl değiştirilebilecektir. Hedef muayene sayısı, ilgili ayın Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısının binde 34’ünden (B) büyük olanlar için 75’tir.
| MADDE 21–
(14) (12) numaralı alt bendin (i) ayrımında belirtilen hedef muayene sayısı (MH); aşağıda formülü gösterildiği şekilde, birime kayıtlı kişilerin önceki yılın aynı ayındaki tüm sağlık kuruluşlarına başvuru sayısının (B) yarısının, çalışma günü sayısına (Ç) bölümünün, yukarı yuvarlanmasıyla elde edilen tam sayının ilgili ayın Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısının hedef muayene katsayısı olan binde 16’sı ile çarpımıyla elde edilecek sayı (İ) ile toplamının yarısının aşağı yuvarlanması ile elde edilen tam sayıdır. Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısı ile çarpılacak olan hedef muayene katsayısı Bakanlıkça her yıl değiştirilebilecektir. Hedef muayene sayısı, ilgili ayın Türkiye geneli ortalama kayıtlı kişi sayısının binde 34’ünden büyük olanlar için 75’tir.
|
DEĞİŞİKLİK ÖNCESİ | DEĞİŞİKLİK SONRASI
|
MADDE 22–
(5) Aile sağlığı çalışanı sözleşmesi bulunmayan geçici aile sağlığı çalışanına 209 sayılı Kanun gereğince ek ödeme yapılmaz. Bunların aylık veya ücretlerinin kadro veya pozisyonlarının bulunduğu birimden ödenmesine devam edilir. Aylıklarına ve ücretlerine ilave olarak ikinci ve üçüncü fıkralara göre yapılacak ödemelerin toplamı, tavan ücretin % 75’ini geçemez. Sözleşmeli aile sağlığı çalışanı haricinde geçici aile sağlığı çalışanı olarak görevlendirilenlere bu maddeye göre yapılacak ödemenin brüt tutarı, kadrosunun bulunduğu görev yeri ve unvanı gözönünde bulundurulmak suretiyle 209 sayılı Kanun gereğince döner sermayeden yapılacak ödemeler toplamının (taban ödeme ve teşvik ek ödeme dahil) brüt tutarından az olamaz (23 üncü maddeye göre yapılacak performans kesintisi hariç). Ancak, geçici aile sağlığı çalışanına ödenmek üzere döner sermaye emanet hesabına aktarılan tutarlardan varsa döner sermayeden yapılan teşvik ek ödemesi mahsup edilip, yasal kesintiler yapıldıktan sonra kalan kısmı geçici aile sağlığı çalışanına ödenir. Geçici aile sağlığı çalışanına ödenecek toplam brüt tutar (maaş, ilave ödeme, sabit ödeme, taban ödeme ve teşvik ek ödemesi dahil) geçici aile sağlığı çalışanının, çalıştığı aile hekimliği biriminde sözleşmeli olarak hizmet sunması halinde hesaplanacak olan sözleşmeye esas brüt ücretten fazla olamaz. | MADDE 22–
(5) Aile sağlığı çalışanı sözleşmesi bulunmayan geçici aile sağlığı çalışanına 209 sayılı Kanun gereğince ek ödeme yapılmaz. Bunların aylık veya ücretlerinin kadro veya pozisyonlarının bulunduğu birimden ödenmesine devam edilir. Aylıklarına ve ücretlerine ilave olarak ikinci ve üçüncü fıkralara göre yapılacak ödemelerin toplamı, tavan ücretin % 75’ini geçemez. Sözleşmeli aile sağlığı çalışanı haricinde geçici aile sağlığı çalışanı olarak görevlendirilenlere bu maddeye göre yapılacak ödemenin brüt tutarı, kadrosunun bulunduğu görev yeri ve unvanı gözönünde bulundurulmak suretiyle 209 sayılı Kanun gereğince döner sermayeden yapılacak ödemeler toplamının (taban ödeme ve teşvik ek ödeme dahil) brüt tutarından az olamaz (23 üncü maddeye göre yapılacak performans kesintisi hariç). Ancak, geçici aile sağlığı çalışanına ödenmek üzere döner sermaye emanet hesabına aktarılan tutarlardan varsa geçici görevlendirildiği günlere ilişkin döner sermayeden yapılan taban ve teşvik ek ödemesi mahsup edilip, yasal kesintiler yapıldıktan sonra kalan kısmı geçici aile sağlığı çalışanına ödenir Geçici aile sağlığı çalışanına ödenecek toplam brüt tutar (maaş, ilave ödeme, sabit ödeme, taban ödeme ve teşvik ek ödemesi dahil) geçici aile sağlığı çalışanının, çalıştığı aile hekimliği biriminde sözleşmeli olarak hizmet sunması halinde hesaplanacak olan sözleşmeye esas brüt ücretten fazla olamaz.
|
YENİ MADDE:
“Birime müracaat etmeyen nüfus grupları için geçen süre hesabı”
GEÇİCİ MADDE 2- (1) 18 inci maddenin ikinci fıkrasının (a) bendinin (1) numaralı alt bendinde yer alan süreler ile 21 inci maddenin ikinci fıkrasının (a) bendinin (1) numaralı alt bendinde yer alan sürelerin hesaplanmasında, bu maddeyi ihdas eden yönetmelikle yapılan değişiklikten önceki hükümler gereğince birime müracaat etmeyen nüfus grupları için 1/11/2024 tarihinden itibaren geçen altı aylık süre de dikkate alınır.