Yeni moda çıktı, al, giy iade et…

Encer adlı X kullanıcısının mesajı yaşadıkları durumu özetliyor.
“Arkadaşlar inanın akıl alır gibi değil… Elbiseyi sipariş ediyorlar, düğünde ya da davette giyiyorlar, sonra da “beğenmedim” diyerek iade ediyorlar. Az önce 20.000 TL’lik elbise için iade telefonu geldi. Müşteri arıyor, ekibe bağırıp çağırıyor… Bizim ekip de kullanıldığına dair rapor olmasına rağmen acaba yanlışlık mı var diye tereddüt ediyor. Görüşme 40 dakika sürdü. Konuya göz ucuyla dahil olup müşterinin Instagram hesabına baktım, düğün fotoğraflarında bizim elbise! O an hepimiz donduk kaldık. Her ay 7-8 kere minimum yaşıyoruz bu sahneyi. Bu kadar da olmaz. Kötüsünüz çok kötüsünüz gerçekten. Pes!!!”
İnce ayrıntı adlı hesap da bu postun altına yaptığı yorumda bir arkadaşının böyle bir şey yaptığını ve övünerek ortalıkta anlattığını paylaşmış.
“Çok yakın bir tanıdığım kardeşinin düğünü için stiletto bir ayakkabı aldı. Düğünde giydi 2 gün sonra iade oluşturdu. Bunu bana övünerek anlattı kârdayım diye herşeyden önce insanın kendine saygı duyması lazım. Böyle böyle insan eledim hayatımdan.”
Medyafaresi notu: Hakları kötüye kullanmamak lazım. Kötüye kullanılan haklarımızı gün gelir çok ararız. Tüketiciler haklarını aramalılar ama haksız oldukları yerlerde de sonuçlarıyla karşılaşmaları lazım. Bu konuda Ticaret Bakanlığı anlaşılan mazı durumlarda da firmaları tüketicilerden korumak durumunda kalıyor.