Türkiye, Orta Koridor’un kilidi!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ev sahipliğinde gerçekleşen ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da açılışını yaptığı Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’nda Pasifik Holding, ana sponsor olarak yer aldı. Forumda 70 ülkeden temsilci bir araya gelirken, Pasifik Eurasia’nın imzaladığı anlaşmalar, Çin-Türkiye-Avrupa arasındaki demiryolu taşımacılığında Orta Koridor’un stratejik önemini daha da pekiştirdi. Bu anlaşmaların temel amacı, güzergah üzerindeki taşıma hacmini ve hizmet kalitesini artırmak.

Güçlü Ortaklıklar ve Küresel Tedarik Zinciri Hedefleri

İmzalanan anlaşmalar arasında dikkat çekenler şunlar:

  • Çin Demiryolu Konteyner Taşımacılığı ile İş Birliği: Pasifik Eurasia ile Çin’in demiryolu lojistiğinin devlerinden China Railway Container Transport Corporation Ltd. (CRCT) arasında imzalanan “Orta Koridor Demiryolu Yük Taşımacılığı Stratejik İş Birliği ve İş Geliştirme Sözleşmesi”, taşıma hacmi ve hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik ortak yatırım ve geliştirme faaliyetlerini kapsıyor.
  • Uluslararası Tedarik Merkezi Kurulumu: Pasifik Eurasia’nın iştiraki Pasifik Global Lojistik AŞ, Yuxinou (Chongqing) Logistics Co. Ltd. ve Eurasia Link Holdings Limited ile “Orta Koridor Uluslararası Tedarik Merkezi Kurulmasına İlişkin Çerçeve Anlaşması” imzaladı. Bu iş birliği, tedarik zincirinin tüm halkalarında stratejik ortaklık kurarak bölge ülkelerinin ekonomik büyümesine katkı sağlamayı hedefliyor.
  • Güneydoğu Asya Entegrasyonu: Malezya merkezli Mutiara Perlis SDN BHD ile imzalanan iyi niyet anlaşması, Güneydoğu Asya’dan Avrupa’ya uzanan lojistik entegrasyonu güçlendirmeyi amaçlıyor. Anlaşma çerçevesinde Malezya, Endonezya, Laos, Singapur, Tayland gibi ülkelerden Türkiye ve Avrupa’ya yapılacak yük taşımalarında iş birliği yapılacak.
  • Yeni Projeler ve Stratejik Ortaklıklar: Pasifik Global Lojistik AŞ, Schenzen Neptune Logistics Co. Ltd. ve Sinotrans Southern China Co. Ltd. ile uluslararası demiryolu taşımacılığı alanında karşılıklı iş birliği, yeni projelerin araştırılması ve stratejik ortaklıkların temellerinin atılması için niyet mektubu imzaladı.

“Orta Koridor, Ticari Akışın Gerçek Bir Koridoru Olma Yolunda”

Pasifik Eurasia Yönetim Kurulu Başkanı F. Nusret Dur, bu anlaşmaların Orta Koridor’un taşıma hacmini artırması ve sürdürülebilirliğini sağlaması açısından stratejik önem taşıdığını belirtti. CRCT ile yapılan sözleşmenin önemine değinen Dur, CRCT’nin Çin’in demiryolu lojistiğinde önemli bir güç konumunda olduğunu ifade etti.

Türkiye’nin lojistik merkez olma motivasyonuyla hareket ettiklerini vurgulayan Dur, “Malezya, Endonezya, Tayland, Laos, Singapur ve çevre ülkelerden Çin’e, Orta Koridor üzerinden Türkiye’ye ve Avrupa’ya doğru multimodal demiryolu taşımacılığı gerçekleştirmeyi ve transit süreyi iyileştirmeyi hedefliyoruz. Bu iş birliği, ekipman yönetimi alanında ortak operasyonel çözümler geliştirilmesine olanak tanıyacak” dedi.

Dur, Orta Koridor’un jeopolitik ve yapısal gerçeklikler sayesinde bölgesel bir geçiş hattı olmanın ötesinde, ticari akışın gerçek bir koridoruna dönüştüğünü belirtti. “Türkiye, bu koridorun kilit ülkesi olarak lojistik, enerji, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik alanlarında kritik avantajlara sahip. Biz de Pasifik Eurasia olarak bu koridorun gelişmesi ve gerçek potansiyeline ulaşması için önemli anlaşmalara imza atıyoruz. Yakın gelecekte Orta Koridor’un, Çin ile Avrupa arasında gelişen demiryolu taşımalarındaki payını artıracağına inanıyoruz” ifadeleriyle konuşmasını tamamladı. Bu anlaşmalar, Türkiye’nin uluslararası lojistik ağındaki konumunu daha da güçlendirecek gibi görünüyor.

Başa dön tuşu
Haber Yeni Yüzyıl