Sigorta Sektörünün Geleceği: 2025 ve Sonrası

Sigorta Sektörü 2025 ve Sonrası: Yenilikler ve Beklentiler

PWC, kamu ve özel sektöre yönelik denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sunan bir kuruluş olarak, sigorta sektörünün geleceğini ele alan geniş kapsamlı bir rapor hazırladı. ‘Sigorta 2025 ve Sonrası’ başlıklı bu rapor, sektörün gelecekteki konumunu ve evrimini detaylandırıyor. Sigorta sektörünün yeniden şekillendiği bu dönemde, güven, birleşme ve dönüşüm kavramlarına odaklandığı vurgulanıyor. Raporda, COVID-19 pandemisinin sektöre getirdiği zorlukların sigortacılar tarafından başarıyla yönetildiği belirtiliyor.

Bu süreçte sigortacılar, poliçe sahiplerine olan sorumluluklarını artırarak yerine getirirken, iş hayatında benzeri görülmemiş kesintilerle mücadele etti. Müşterileri için sınırları zorlayan sektör, bu kriz döneminde kendi değerini kanıtladı. Raporda ayrıca, COVID-19’un makroekonomik etkileri ile ESG (çevresel, sosyal, yönetişim) ve işgücü ile ilgili zorlukların tanımlanmasına yönelik uzun vadeli değişikliklerin gerekliliği vurgulanıyor. Güven ve toplumsal amaç kavramlarının sektörde daha büyük bir rol oynaması, piyasa oyuncularının stratejilerini yeniden gözden geçirmelerine neden oluyor.

Sektör Hız ve Çabukluktan Yoksun

Geleceğin Sigortacılığı 2020 raporuna dayanarak hazırlanan bu yeni rapor, sektördeki 5 temel eğilimi ve sigortacıların 5 stratejik zorunluluğunu ortaya koyuyor. Dijital ve analitik yetkinliklerin hızlı gelişimi, sektördeki birçok oyuncuyu baskı altına alıyor. Dijital çabalar ve adaptasyonun dağıtım, operasyon ve taleplerde keskin bir artış gösterdiği gözlemleniyor. Ancak, sigortacıların hala hız ve çabukluktan yoksun olduğu ve sürdürülebilir bir rekabet avantajı için dijitale yenilikçi bir yaklaşım gerektiği vurgulanıyor.

Dijital Atağa Geçin

Müşteri odaklı bir ekosistemin benimsenmesi ve ESG’nin organizasyonların temeline yerleştirilmesi gerekliliği üzerinde duruluyor. Raporda, sigortacılara büyümenin bir sonraki aşamasına geçerken dikkate almaları gereken, birbiriyle bağlantılı ve karşılıklı destekleyici stratejik zorunluluklar şu şekilde sıralanıyor:

  • Dijital ile atağa geçin.
  • Müşteri merkezli ekosistemi benimseyin.
  • Organizasyonlarınızın temeline ESG’yi yerleştirin.
  • Yetenek için yarış kazanın.
  • Uygulamaya öncelik verin.

İhtiyaçlara Göre Dönüşen Rekabette Avantajlı
Müşterilerinin yeni ortaya çıkan ihtiyaçlarını karşılamak için iş modellerini dönüştüren sigortacıların belirgin bir rekabet avantajı elde edeceği vurgulanıyor. Güven, amaç ve dönüşüm odaklı bu süreçte, sektörün evrimi herkes için büyük bir önem taşıyacak.

Geleceği Etkileyecek 5 Eğilim

  • Belirsiz dünyada genişleyen güven açığı
  • Çabuk evrimleşen müşteri ihtiyaçları ve tercihleri
  • Artan dijital ve yapay zekâ dünyası
  • İklim riski ve sürdürülebilirliğe odaklanma
  • Birleşme, iş birliği ve rekabet

Dünya.com

Başa dön tuşu
Haber Yeni Yüzyıl